Opći uvjeti
Sadržaj:
Članak 1 - Definicije
Članak 2 - Identitet trgovca
Članak 3 - Primjenjivost
Članak 4 - Ponuda
Članak 5 - Ugovor
Članak 6 - Pravo na odustajanje
Članak 7 - Troškovi povrata
Članak 8 - Isključenje prava na odustajanje
Članak 9 - Cijena
Članak 10 - Suglasnost i jamstvo
Članak 11 - Isporuka i izvršenje
Članak 12 - Dugoročni ugovori: trajanje, otkazivanje i produženje
Članak 13 - Plaćanje
Članak 14 - Postupak za prigovore
Članak 15 - Sporovi
Članak 16 - Dodatne ili odstupajuće odredbe
Članak 1 - Definicije
U ovim uvjetima koriste se sljedeći pojmovi:
- Razdoblje razmišljanja: razdoblje unutar kojeg potrošač može koristiti svoje pravo na odustajanje;
- Potrošač: fizička osoba koja ne djeluje u okviru svoje djelatnosti i sklapa ugovor na daljinu s trgovcem;
- Dan: kalendarski dan;
- Dugoročni ugovor: ugovor na daljinu koji se odnosi na seriju proizvoda i/ili usluga, čije se isporuka i/ili isporuka odvijaju tijekom vremena;
- Održiv nosač podataka: svaki uređaj koji potrošaču ili trgovcu omogućuje pohranu informacija usmjerenih prema njemu na način koji omogućuje buduće konzultacije i nepromijenjenu reprodukciju pohranjenih informacija.
- Pravo na odustajanje: mogućnost potrošača da odustane od ugovora na daljinu tijekom razdoblja razmišljanja;
- Obrazac za odustajanje: obrazac za odustajanje koji trgovac stavlja na raspolaganje, koji potrošač može ispuniti kada želi koristiti svoje pravo na odustajanje.
- Trgovac: fizička ili pravna osoba koja putem interneta nudi proizvode i/ili usluge potrošačima;
- Ugovor na daljinu: ugovor kojim se u okviru sustava za prodaju na daljinu proizvoda i/ili usluga, do zaključenja ugovora koristi isključivo jedna ili više tehnika komunikacije na daljinu;
- Tehnika komunikacije na daljinu: sredstvo koje se može koristiti za zaključenje ugovora, bez potrebe da potrošač i trgovac istovremeno budu na istom mjestu.
- Opći uvjeti: ovi Opći uvjeti trgovca.
Članak 2 - Identitet trgovca
Sideways
Hinmanweg 3 BE68
7575BE, Oldenzaal
Telefonski broj: +31(0)548201001
Adresa e-pošte: [email protected]
OIB: NL866627042B01
Članak 3 - Primjenjivost
- Ovi opći uvjeti primjenjuju se na svaku ponudu trgovca i na svaki sklopljeni ugovor na daljinu i narudžbe između trgovca i potrošača.
- Prije zaključenja ugovora na daljinu, tekst ovih općih uvjeta stavlja se na raspolaganje potrošaču. Ako to nije razumno moguće, prije zaključenja ugovora na daljinu, navodi se da su opći uvjeti dostupni kod trgovca i na zahtjev potrošača bit će im besplatno dostavljeni što je prije moguće.
- Ako se ugovor na daljinu zaključuje elektronički, tekst ovih općih uvjeta može se, suprotno prethodnom stavku i prije zaključenja ugovora na daljinu, staviti na raspolaganje potrošaču elektroničkim putem na način koji omogućuje potrošaču jednostavno pohranjivanje na trajnom nosaču podataka. Ako to nije razumno moguće, prije zaključenja ugovora na daljinu navodi se gdje se opći uvjeti mogu pronaći elektroničkim putem i da će ih trgovac na zahtjev potrošača besplatno dostaviti elektroničkim putem ili na drugi način.
- U slučaju da, uz ove opće uvjete, primjenjuju se i posebni uvjeti proizvoda ili usluga, drugi i treći stav ovog članka primjenjuju se odgovarajuće, a potrošač se u slučaju proturječnih općih uvjeta može uvijek pozvati na odgovarajući odredba koja mu je najpovoljnija.
- Ako jedna ili više odredbi ovih općih uvjeta u bilo kojem trenutku budu potpuno ili djelomično ništave ili nevažeće, ugovor i ovi uvjeti ostaju na snazi u ostalome i odgovarajuća odredba zamijenit će se dogovorom koji što je prije moguće odgovara svrsi izvorne odredbe.
- Situacije koje nisu regulirane ovim općim uvjetima moraju se tumačiti "duhom" ovih općih uvjeta.
- Nejasnoće u tumačenju ili sadržaju jedne ili više odredbi naših uvjeta tumače se "duhom" ovih općih uvjeta.
Članak 4 - Ponuda
- Ako ponuda ima ograničeni rok trajanja ili je podložna uvjetima, to se izričito navodi u ponudi.
- Ponuda nije obvezujuća. Trgovac ima pravo izmijeniti i prilagoditi ponudu.
- Ponuda sadrži potpuni i precizan opis ponuđenih proizvoda i/ili usluga. Opis je dovoljno detaljan kako bi potrošač mogao pravilno procijeniti ponudu. Ako trgovac koristi slike, one su vjerodostojan prikaz ponuđenih proizvoda i/ili usluga. Očite pogreške ili očite greške u ponudi ne obvezuju trgovca.
- Sve slike, specifikacije i podaci u ponudi su indicijalni i ne mogu biti osnova za naknadu štete ili raskid ugovora.
- Slike proizvoda su vjerodostojan prikaz ponuđenih proizvoda. Ondernemer ne može jamčiti da prikazane boje potpuno odgovaraju stvarnim bojama proizvoda.
- Svaka ponuda sadrži informacije koje jasno navode potrošaču njegova prava i obveze koja su povezana s prihvaćanjem ponude. To uključuje posebno:
-
- cijenu uključujući poreze;
- eventualne troškove dostave;
- način na koji će ugovor biti sklopljen i koje radnje su za to potrebne;
- primjenjivost prava na odustajanje;
- način plaćanja, isporuke i izvršenja ugovora;
- rok za prihvaćanje ponude, odnosno rok unutar kojeg ondernemer jamči cijenu;
- visinu naknade za komunikaciju na daljinu ako se troškovi korištenja tehnike za komunikaciju na daljinu obračunavaju na drugoj osnovi od redovne osnovne stope za korištenje korištenog sredstva komunikacije;
- hoće li ugovor biti arhiviran nakon njegova zaključenja i, ako da, na koji način će potrošač moći konzultirati ugovor;
- način na koji potrošač, prije zaključenja ugovora, može provjeriti i po potrebi ispraviti podatke koje je dao u okviru ugovora;
- eventualni drugi jezici na kojima se, osim nizozemskog, ugovor može sklopiti;
- kodeks ponašanja kojima se ondernemer obvezao i način na koji potrošač te kodekse može konzultirati elektroničkim putem; i
- minimalno trajanje ugovora na daljinu u slučaju dugoročnog poslovanja.
Članak 5 - Ugovor
- Ugovor se, uz uvjet naveden u stavku 4, sklapa u trenutku prihvaćanja ponude od strane potrošača i ispunjenja postavljenih uvjeta.
- Ako je potrošač prihvatio ponudu putem elektroničkog načina, ondernemer će odmah elektroničkim putem potvrditi primitak prihvata ponude. Dok potrošač ne primi potvrdu od ondernemer o primitku tog prihvata, potrošač može raskinuti ugovor.
- Ako se ugovor sklopi elektroničkim putem, ondernemer će poduzeti odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere kako bi osigurao sigurnu elektroničku prijenos podataka i osigurao sigurno web okruženje. Ako potrošač može plaćati elektroničkim putem, ondernemer će poduzeti odgovarajuće sigurnosne mjere.
- Ondernemer se može - u okviru zakonskih okvira - obavijestiti o tome može li potrošač izvršiti svoje obveze plaćanja, kao i o svim činjenicama i čimbenicima koji su važni za odgovorno sklapanje ugovora na daljinu. Ako ondernemer na temelju ove provjere ima valjane razloge za neprihvaćanje ugovora, ovlašten je motivirano odbiti narudžbu ili zahtjev ili povezati izvršenje posebnim uvjetima.
- Ondernemer će potrošaču dostaviti sljedeće informacije, pismeno ili na način na koji potrošač može pohraniti na trajnom nosaču podataka, uz proizvod ili uslugu:
- adresa poslovnice ondernemer gdje potrošač može podnijeti pritužbe;
- uvjeti pod kojima i način na koji potrošač može koristiti svoje pravo na odustajanje, odnosno jasno obavijest o tome da pravo na odustajanje nije dostupno;
- informacije o jamstvima i uslugama nakon kupnje;
- podaci navedeni u članku 4. stavku 3. ovih uvjeta, osim ako ih je ondernemer već dostavio potrošaču prije izvršenja ugovora;
- uvjeti za raskid ugovora ako ugovor traje više od godinu dana ili je neodređenog trajanja.
- Ako je riječ o dugoročnom poslovanju, odredba iz prethodnog stavka primjenjuje se samo na prvu isporuku.
- Svaki ugovor sklapa se pod uvjetom dovoljne dostupnosti određenih proizvoda.
Članak 6 - Pravo na odustajanje
Kod isporuke proizvoda:
- Pri kupnji proizvoda, potrošač ima mogućnost raskida ugovora bez navođenja razloga unutar 14 dana. Rok za razmišljanje započinje dan nakon primitka proizvoda od strane potrošača ili od strane potrošača unaprijed određenog i ondernemeru poznatog predstavnika.
- Tijekom razdoblja razmišljanja, potrošač će pažljivo rukovati proizvodom i pakiranjem. Proizvod će izvaditi ili koristiti samo u mjeri u kojoj je to potrebno da bi ocijenio želi li zadržati proizvod. Ako koristi svoje pravo na odustajanje, proizvod će vratiti ondernemeru sa svim isporučenim dodacima i - ako je razumno moguće - u izvornom stanju i pakiranju, sukladno razumnim i jasnim uputama koje je ondernemer pružio.
- Kada potrošač želi iskoristiti svoje pravo na odustajanje, dužan je to učiniti unutar 14 dana od primitka proizvoda, putem obrasca za odustajanje. Nakon što potrošač obavijesti o svojoj namjeri da koristi pravo na odustajanje, kupac će proizvod vratiti unutar 14 dana. Potrošač mora dokazati da je robu poslao na vrijeme, na primjer putem potvrde o slanju.
- Ako potrošač ne obavijesti ondernemera o namjeri da koristi pravo na odustajanje ili proizvod ne vrati ondernemeru nakon isteka rokova navedenih u stavcima 2 i 3, kupnja je zaključena.
Kod pružanja usluga:
- Kod pružanja usluga, potrošač ima mogućnost raskida ugovora bez navođenja razloga unutar najmanje 14 dana, počevši od dana zaključenja ugovora.
- Da bi koristio svoje pravo na odustajanje, potrošač će se pridržavati razumnih i jasnih uputa koje je ondernemer pružio uz ponudu i/ili najkasnije prilikom isporuke.
Članak 7 - Troškovi u slučaju odustajanja
- Ako potrošač koristi svoje pravo na odustajanje, najviše troškove povrata snosi sam potrošač.
- Ako je potrošač platio određeni iznos, ondernemer će taj iznos vratiti što je prije moguće, ali najkasnije u roku od 14 dana nakon odustajanja. Uvjet je da je proizvod već vraćen web trgovcu ili da se može pružiti uvjerljiv dokaz o potpunom vraćanju. Povrat će se izvršiti istom metodom plaćanja koju je koristio potrošač, osim ako potrošač izričito dopusti drugu metodu plaćanja.
- Ako potrošač ošteti proizvod nepažljivim postupanjem, potrošač je odgovoran za eventualno smanjenje vrijednosti proizvoda.
- Potrošač ne može biti odgovoran za smanjenje vrijednosti proizvoda ako ondernemer nije pružio sve zakonom propisane informacije o pravu na odustajanje prije zaključenja ugovora o kupnji.
Članak 8 - Isključenje prava na odustajanje
- Ondernemer može isključiti pravo potrošača na odustajanje za proizvode kako su navedeni u stavcima 2 i 3. Isključenje prava na odustajanje primjenjuje se samo ako je ondernemer to jasno naveo u ponudi, barem prije zaključenja ugovora.
- Isključenje prava na odustajanje moguće je samo za proizvode:
- koji su izrađeni prema specifikacijama potrošača;
- koji su jasno osobne prirode;
- koji zbog svoje prirode ne mogu biti vraćeni;
- koji se brzo mogu pokvariti ili zastarjeti;
- čija je cijena vezana uz fluktuacije na financijskom tržištu na koje ondernemer nema utjecaja;
- za pojedinačne novine i časopise;
- za audio i video zapise i računalni softver čiju je brtvilo potrošač prekršio.
- za higijenske proizvode čiju je brtvilo potrošač prekršio.
- Isključenje prava na odustajanje moguće je samo za usluge:
- koje se odnose na smještaj, prijevoz, restoranske usluge ili slobodno vrijeme koje se obavlja na određeni datum ili tijekom određenog razdoblja;
- čija isporuka je počela izričitim pristankom potrošača prije isteka razdoblja za razmišljanje;
- koje se odnose na klađenje i lutrije.
Članak 9 - Cijena
- Tijekom valjanosti ponude navedene u ponudi, cijene ponuđenih proizvoda i/ili usluga neće biti povećane, osim ako dođe do promjene poreznih stopa.
- Suprotno prethodnom stavku, ondernemer može ponuditi proizvode ili usluge čije su cijene vezane uz fluktuacije na financijskom tržištu i na koje ondernemer nema utjecaja, po varijabilnim cijenama. Ta vezanost uz fluktuacije i činjenica da su navedene cijene upute mogu se navesti u ponudi.
- Povećanje cijena unutar 3 mjeseca od zaključenja ugovora dopušteno je samo ako je rezultat zakonskih odredbi ili propisa.
- Povećanje cijena nakon 3 mjeseca od zaključenja ugovora dopušteno je samo ako je ondernemer to dogovorio i:
- ako je rezultat zakonskih odredbi ili propisa; ili
- ako potrošač ima pravo raskinuti ugovor od dana kad povećanje cijena stupi na snagu.
- Cijene navedene u ponudi proizvoda ili usluga uključuju PDV.
- Sve cijene podložne su pogreškama u tisku i postavljanju. Ne prihvaća se odgovornost za posljedice pogrešaka u tisku i postavljanju. U slučaju pogrešaka u tisku i postavljanju, ondernemer nije obvezan isporučiti proizvod po pogrešnoj cijeni.
Članak 10 - Ujednačenost i jamstvo
- Ondernemer jamči da proizvodi i/ili usluge odgovaraju ugovoru, specifikacijama navedenim u ponudi, razumnim zahtjevima za ispravnošću i/ili uporabom te važećim zakonima i/ili propisima na dan zaključenja ugovora. Ako je dogovoreno, ondernemer također jamči da je proizvod pogodan za uporabu koja se razlikuje od normalne.
- Jamstvo koje je ondernemer, proizvođač ili uvoznik dao ne umanjuje zakonska prava i zahtjeve koje potrošač može ostvariti na temelju ugovora protiv ondernemera.
- Eventualni nedostaci ili krivo isporučeni proizvodi moraju se pisano prijaviti ondernemeru unutar 4 tjedna od isporuke. Proizvodi se moraju vratiti u izvornom pakiranju i novim.
- Jamstveni rok ondernemera podudara se s jamstvenim rokom proizvođača. Međutim, ondernemer nije nikada odgovoran za konačnu uporabu proizvoda u svakoj pojedinačnoj primjeni od strane potrošača, niti za eventualne savjete o uporabi ili primjeni proizvoda.
- Jamstvo ne vrijedi ako:
- Potrošač sam popravi ili obradi isporučene proizvode ili ih popravlja ili obrađuje putem trećih strana;
- Isporuka proizvoda bila je izložena neprirodnim uvjetima ili se na drugi način neodgovorno postupalo s njima ili se suprotno uputama ondernemera i/ili na pakiranju postupalo s njima;
- Neprikladnost proizvoda u cijelosti ili djelomično rezultat propisa koje je donijela ili će donijeti vlada u vezi s prirodom ili kvalitetom primijenjenih materijala.
Članak 11 - Isporuka i izvršenje
- Ondernemer će biti izuzetno pažljiv pri prijemu i izvršenju narudžbi proizvoda i pri ocjeni zahtjeva za pružanje usluga.
- Kao mjesto isporuke smatra se adresa koju je potrošač priopćio tvrtki.
- Uzimajući u obzir ono što je navedeno u stavku 4. ovog članka, tvrtka će izvršiti prihvaćene narudžbe s odgovarajućom brzinom, ali najkasnije u roku od 30 dana, osim ako potrošač pristane na dulji rok isporuke. Ako isporuka kasni ili ako narudžba ne može biti izvršena ili može biti samo djelomično izvršena, potrošač će primiti obavijest o tome najkasnije 30 dana nakon što je narudžbu postavio. U tom slučaju potrošač ima pravo raskinuti ugovor bez troškova. Potrošač nema pravo na naknadu štete.
- Svi rokovi isporuke su indicijalni. Potrošač se ne može pozivati na bilo kakva prava na navedene rokove. Prijelaz roka ne daje potrošaču pravo na naknadu štete.
- U slučaju raskida sukladno stavku 3. ovog članka, tvrtka će iznos koji je potrošač platio vratiti što je prije moguće, ali najkasnije u roku od 14 dana nakon raskida.
- Ako isporuka naručenog proizvoda postane nemoguća, tvrtka će se potruditi osigurati zamjenski proizvod. Najkasnije prilikom isporuke bit će jasno i razumljivo obaviješteno da će se isporučiti zamjenski proizvod. Pravo na odustajanje se ne može isključiti kod zamjenskih proizvoda. Troškovi eventualnog povratka proizvoda snosi tvrtka.
- Rizik oštećenja i/ili gubitka proizvoda leži na tvrtki sve do trenutka isporuke potrošaču ili prethodno određenom i tvrtki poznatom predstavniku, osim ako nije izričito drugačije dogovoreno.
Članak 12 - Dugotrajni ugovori: trajanje, otkazivanje i produljenje
Otkazivanje
- Potrošač može u svakom trenutku otkazati ugovor na neodređeno vrijeme koji se odnosi na redovitu isporuku proizvoda (uključujući električnu energiju) ili usluga uz poštivanje dogovorenih pravila otkazivanja i roka otkazivanja od najviše jednog mjeseca.
- Potrošač može otkazati ugovor na određeno vrijeme koji se odnosi na redovitu isporuku proizvoda (uključujući električnu energiju) ili usluga u svakom trenutku prije isteka određenog razdoblja uz poštivanje dogovorenih pravila otkazivanja i roka otkazivanja od najviše jednog mjeseca.
- Potrošač može otkazati ugovore navedene u prethodnim stavcima:
- u svakom trenutku i bez ograničenja na otkazivanje u određeno vrijeme ili tijekom određenog razdoblja;
- najmanje otkazivanjem na isti način kao što su ih sklopili;
- uvijek otkazivanjem s istim rokom otkazivanja kao što ga je tvrtka dogovorila za sebe.
Produljenje
- Ugovor na određeno vrijeme koji se odnosi na redovitu isporuku proizvoda (uključujući električnu energiju) ili usluga ne smije se automatski produžiti ili obnoviti na određeno vrijeme.
- Iznimno od prethodnog stavka, ugovor na određeno vrijeme koji se odnosi na redovitu isporuku dnevnih, novinskih i tjednih novina i časopisa može se automatski produžiti na određeno vrijeme od najviše tri mjeseca, ako potrošač može otkazati ovaj produženi ugovor prije isteka produženja s rokom otkazivanja od najviše jednog mjeseca.
- Ugovor na određeno vrijeme koji se odnosi na redovitu isporuku proizvoda ili usluga može se automatski produžiti na neodređeno vrijeme samo ako potrošač može otkazati u svakom trenutku uz rok otkazivanja od najviše jednog mjeseca i rok otkazivanja od najviše tri mjeseca u slučaju ugovora koji se odnosi na redovitu, ali manje od mjesečne isporuke dnevnih, novinskih i tjednih novina i časopisa.
- Ugovor s ograničenim trajanjem za redovitu isporuku dnevnih, novinskih i tjednih novina i časopisa (probni ili promotivni pretplatnički ugovor) neće se automatski produžiti i automatski završava nakon isteka probnog ili promotivnog razdoblja.
Trajanje
- Ako ugovor ima trajanje od više od godine dana, potrošač može raskinuti ugovor u svakom trenutku uz rok otkazivanja od najviše mjesec dana, osim ako razum i pravičnost ne protive otkazivanju prije isteka dogovorenog trajanja.
Članak 13 - Plaćanje
- Osim ako nije drugačije dogovoreno, iznosi koje je dužan platiti potrošač trebaju biti plaćeni u roku od 7 radnih dana od dana početka roka za povrat proizvoda, kako je navedeno u članku 6. stavak 1. U slučaju ugovora o pružanju usluga, rok počinje teći nakon što potrošač primi potvrdu o ugovoru.
- Potrošač je dužan obavijestiti tvrtku o neispravnostima u pruženim ili navedenim podacima o plaćanju bez odgode.
- U slučaju neplaćanja od strane potrošača, tvrtka ima pravo, osim ako zakonska ograničenja ne postoje, naplatiti razumne troškove koje je prethodno obavijestila potrošača.
Članak 14 - Postupak pritužbi
- Poduzetnik ima dovoljno objavljen postupak za podnošenje pritužbi i postupa u skladu s tim postupkom za podnošenje pritužbi.
- Pritužbe na izvršenje ugovora moraju se podnijeti poduzetniku u potpunosti i jasno opisane u roku od 7 dana nakon što potrošač primijeti nedostatke.
- Pritužbe koje su podnesene poduzetniku bit će odgovorene u roku od 14 dana od datuma primitka. Ako pritužba zahtijeva predviđeno dulje vrijeme obrade, poduzetnik će u roku od 14 dana odgovoriti s potvrdom primitka i naznakom kada potrošač može očekivati detaljniji odgovor.
- Ako pritužba ne može biti riješena putem dogovora, nastaje spor koji se može riješiti putem postupka za rješavanje sporova.
- Kod pritužbi, potrošač prvo treba kontaktirati poduzetnika. Ako je internetska trgovina članica Zaklade WebwinkelKeur i u slučajevima kada se pritužbe ne mogu riješiti putem dogovora, potrošač treba kontaktirati Zakladu WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl), koja će besplatno posredovati. Provjerite ima li ta internetska trgovina trenutačno članstvo na https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Ako ni tada ne dođe do rješenja, potrošač ima mogućnost podnošenja svoje pritužbe neovisnom odboru za rješavanje sporova kojeg je imenovala Zaklada WebwinkelKeur, a njihova odluka je obvezujuća i i poduzetnik i potrošač slažu se s tom obvezujućom odlukom. Postupak pred tim odborom za rješavanje sporova može podrazumijevati određene troškove koji se moraju platiti odboru od strane potrošača. Također je moguće podnijeti pritužbe putem europske platforme za online rješavanje sporova (http://ec.europa.eu/odr).
- Pritužba ne odgađa obveze poduzetnika, osim ako poduzetnik pisanim putem drugačije ne navede.
- Ako se pritužba smatra opravdanom od strane poduzetnika, poduzetnik će, prema vlastitom izboru, besplatno zamijeniti ili popraviti isporučene proizvode.
Članak 15 - Sporovi
- Na ugovore između poduzetnika i potrošača na koje se odnose ovi opći uvjeti primjenjuje se isključivo nizozemsko pravo, čak i ako potrošač živi izvan Nizozemske.
- Bečka konvencija o međunarodnoj prodaji robe nije primjenjiva.
Članak 16 - Dodatne ili odstupajuće odredbe
Dodatne ili odstupajuće odredbe od ovih općih uvjeta ne smiju štetiti potrošaču i moraju se zabilježiti pismeno ili na način koji potrošač može pohraniti na trajnom nosaču podataka.